Öster News!

redigerade January 1970 i Supportersnack
Det känns helt otroligt att det inte diskuteras vilt redan men när jag kom hem låg det i alla fall ett brev jag kände igen i min brevlåda. Man kan inte ta miste på tyngden på kuvertet eller på handstilen på dess framsida. Julnumret 2010 är här!

Det ska bli angenämt att få sätta tänderna i denna blaska igen, enormt efterlängtad, med sköna tillbakablickar och dessutom med spännande tillskott enligt ett underbart underhållande brev som medföljde. Så klockrena beskrivningar av varför vi älskar Öster.

Vi är Östers IF, vi kommer alltid att vara lite bättre, lite mer bisarra, lite dummare, lite vackrare, lite mer värda att älska än de andra.

Welcome back, Öster Newson!

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
«13456710

Kommentarer

• Mycket trevlig läsning på min lediga dag!
    Brevet var även klockrent, som Hansen skrev ovan.

Hoppas på att fler Öster News droppar ner i brevlådan i framtiden ;)

Bra jobbat!
  • Alternativ

Hoppas på att fler Öster News droppar ner i brevlådan i framtiden ;)
    Nu ska du inte sätta press på de nya sovjetiska skribenterna. ;)  Jag har bott 3,5 år i detta hus och det var första gången som brevlådan blev förärad att penetreras av ÖNs vackra skepnad.

Men det är som med Östers IFs framgångar. Det är den där väntan som gör den extra speciell. Det är som kärleken till ens barn. Villkorslös och evig. Vi är Östers barn och Öster är vårt barn. Vi är East Front och Öster News är vårt barn. Vi är East Front och Ludde är vår kung. Öster vinner så kom med och sjung.
  • avis på er som fått ert exemplar... kommer att titta ivrigt i brevlådan varje dag till jag får mitt...
  • Alternativ
    Redan 1999 skrev Winnerbäck några rader som man ibland trott handlade om Öster News framtid. Om man inte visste bättre.

Hon går och plockar och hittar sina gamla brev
    Lite konstigt att läsa om gamla planer när hon vet hur det blev
    Nu är det ingen som skriver längre
    Det finns ingenting här som är värt att skriva upp

ÖN skrivs alltid. Som gammal tillfällig ÖN-redax-medlem kan jag intyga att dygnens mörka timmar är de mest produktiva när det väl är produktivt. Som författare till några verk ur detta jubileumsnummer känner man knappt igen vad man skrivit. Tiden går fort. Det är lite konstigt att läsa om gamla planer när man vet hur det blev. Nu skriver jag inte längre. Men det finns någonting här som är värt att skriva upp. Det heter Öster News.
  • Skall bli spännade att se om ÖN hittar hela vägen till New York...
  • bara att instämma med ASAP, jag väntar ivrigt på mitt ex med!

har ju inte fått ett enda ex under hela min medlemstid  :banghead:

• har ju inte fått ett enda ex under hela min medlemstid  :banghead:
    Till New York och Vancouver hoppas jag ÖN hittar, men Bönköping vet i fan om det går någon post till ;)
  • Va fan kabila! låt gud visa vägen  :idea:
  • Jag blev otroligt glad (ja jag gapskrattade i sängen och höll på att väcka hustrun) när jag kom till sista sidorna i magasinet. Min favorit genom alla tider var återpublicerad. Danne Ps rörelsemönster under match i KFF är så fantastiskt lysande att jag blev bländad och fick ta på inte solglasögon utan sotat glas som egentligen är till för solförmörkelser!
  • Underbar läsning!
  • :drink:
    Tack!

• Den ända anledningen till att bli medlem i EF för egen del  :forzaoif:

Fan, *avundsjuk* ;)
    Tur att inte alla tänker som dig.
    Då hade du inte kunnat skriva dina 2,59 inlägg om dagen på forumet.

:wave:
  • :spit: Äsch.

Nä skämt åsido, Linnet! Jag kom på mig i efterhand när jag skrev det där och trodde inte det skulle kunna skrivas obemärkt. Dock kom det väl rakt ut från hjärtat och ner på forumet på ett väldigt oformulerat och korkat sätt.

Det är dock sant, då jag inte på något sätt skulle uttnyttja EF:s fantastiska förmåner så som busspriser och dylikt, då jag istället tar bilen till vissa matcher istället. Funderade på att bli medlem i år för att skänka slanten till EF bara, men ekonomin var, när jag fick hem brevet inte den bästa - eftersom jag är en s.k Valp..

"Då hade du inte kunnat skriva dina 2.59 inlägg om dagen på forumet"

Kan du vidareutveckla det resonemanget för mig, eller är det jag som helt enkelt inte har alla hästar hemma? ;)

• Det är dock sant, då jag inte på något sätt skulle uttnyttja EF:s fantastiska förmåner så som busspriser och dylikt, då jag istället tar bilen till vissa matcher istället. Funderade på att bli medlem i år för att skänka slanten till EF bara, men ekonomin var, när jag fick hem brevet inte den bästa - eftersom jag är en s.k Valp..

Jag har ett förslag min vän, om du vill bli medlem. Spara 1 krona i etthundra dagar så har du råd med nästa års medlemsavgift. Börja redan idag!
  • Ja iofs en jävligt bra idé! Ska jag ha i åtanke tills nästa säsong

Nä skämt åsido, Linnet! Jag kom på mig i efterhand när jag skrev det där och trodde inte det skulle kunna skrivas obemärkt. Dock kom det väl rakt ut från hjärtat och ner på forumet på ett väldigt oformulerat och korkat sätt.

Det är dock sant, då jag inte på något sätt skulle uttnyttja EF:s fantastiska förmåner så som busspriser och dylikt, då jag istället tar bilen till vissa matcher istället. Funderade på att bli medlem i år för att skänka slanten till EF bara, men ekonomin var, när jag fick hem brevet inte den bästa - eftersom jag är en s.k Valp..

"Då hade du inte kunnat skriva dina 2.59 inlägg om dagen på forumet"

Kan du vidareutveckla det resonemanget för mig, eller är det jag som helt enkelt inte har alla hästar hemma? ;)

Är i skrivande stund 325 medlemmar i East Front.
    Skulle bli förvånad om ens 50% av de 'uttnyttjat EF:s fantastiska förmåner' i år. Väldigt många går in som stödmedlemmar till den officiella supporterföreningen. Som i sin tur näst intill är ensamma om att bidra till det verbala stödet och helt uteslutande till det visuella på Östers matcher.

Inget illa ment mot dig. Vet att du gör ett stort jobb för Östers IF på annat håll.
    Och ser även till att hålla detta forum aktivt med dina 2,59 poster/dag.  ;)
    Medlemsavgiften - kan du f.ö fortfarande betala in!
  • Underbart Ö.N redaktionen, stort tack för lite nostalgiläsning.  Längtar redan till nästa nummer--- :ef:

Funderade på att bli medlem i år för att skänka slanten till EF bara, men ekonomin var, när jag fick hem brevet inte den bästa - eftersom jag är en s.k Valp..

Medlemsavgiften kan betalas in när som helst under året. Det är 2010 och man måste inte vänta tills det dimper ner ett inbetalningskort i brevlådan. Vi på Swedbank anslöt i våras den 3-miljonte internetbanken åt våra kunder, våra konkurrenter ligger långt framme på fronten även de. Med din internetbank kan man enkelt betala in sina 100/200/500 kronor på Plusgiro 620 24 14-6 när som helst under året.
  • Helt fantastisk och kul läsning! bara hoppas på att fler nr hamnar i brevlådan i framtiden!

• När får jag min, det är frågan. :rcard:
    Bosse back is back
    Ej betalande medlem
    När du betalar in medlemsavgiften kanske ;)

• När får jag min, det är frågan. :rcard:
    Bosse back is back
    Ej betalande medlem
    När du betalar in medlemsavgiften kanske ;)
    :rotfl:
  • På lika som bär i detta eminenta magasin hade någon hemsk människa utan sann så kallad journalistisk integritet placerat en bild på Åkesson ijämte en på Nisses son Calle, problemet var att den sistnämda benämdes som Bertil....som i Bertil Enstöring dvs en helt annan person än Calle.

Fallet kommer anmälas till pressombudsmannen av undertecknad genast.
    Hoppas verkligen en rättelse kommer i nästa nummer.

Bertil

Calle framför sin far

• Igår dök Öster News upp i Brooklyn! Mikhail Bulgakov måste ha skickat Margarita herself att leverera numret. :inlove:
  • Igår dök Öster News upp i Brooklyn! Mikhail Bulgakov måste ha skickat Margarita herself att leverera numret

Då kan Du besöka min son (John Sallhag) på 63 Duffield Street, Brooklyn eller på St. Francis College
  • Då kan Du besöka min son (John Sallhag) på 63 Duffield Street, Brooklyn eller på St. Francis College
    Coolt, det ligger ett stenkast från där jag bor (Park Slope). Spelar han college fotboll fortfarande?
  • JCB: Du kan läsa i Staglaberget om honom. Han spelar i Northeast conference i St. Francis college och i somras spelade han proffsfotboll i Ironbound Express i NY.
  • Då kan Du besöka min son (John Sallhag) på 63 Duffield Street, Brooklyn eller på St. Francis College
    Coolt, det ligger ett stenkast från där jag bor (Park Slope). Spelar han college fotboll fortfarande?
    u got a Pm jcb
  • Vi vill passa på, att såhär dagen efter nerverna lagt sig likt en lugn sjö, att tacka för den positiva respons vi fått!

Nu börjar arbetet mot ny storverk, och vi söker därför efter de som på något sett vill bidra, såväl gamla som nya skribenter välkomnas att lämna in bidrag. Skicka gärna ditt förslag på vad som skulle få din penna att glöda, eller hör av dig för att få ett snillrikt förslag om din låga går på tomgång.

Pennornas nedläggande inför nästkommande nummer är satt till den 15 December, så tänk, skriv, skapa.

Ni når oss lättast på:
    aldriggerviupp@gmail.com

Framåt, rödablå.

• Alternativ
    Ser fram emot detta, blir spännande att se fortsättningen... :)
Logga in eller registrera för att kommentera.