Österspelare i världen

redigerade March 2012 i Supportersnack
Det kanske bara är jag som är så nördig, men jag har saknat en tråd med info om hur det går för våra fd Öster-spelare ute i världen. Så nu startar jag en så får vi se om den överlever eller faller i glömska!

Första kollen: Ivan Dudic!

Den serbiske floppvärvningen (för det var han väl?) har efter Öster-sejouren spelat i Serbien, Tyskland, Österrike och Cypern men är nu tillbaka i den österrikiska fotbollen och en klubb med det klatschiga namnet Favoritner AC. Laget ligger på 12:e plats i nåt som kallas Landesliga.

Så var det med det. Kan nån hitta Goran Jevtic?

Inlägg ändrat av  Oscar, den  2009-01-27 09:30
«13456739

Kommentarer

• Goran Jevtic

Nationality: Serbia & Montenegro
    Place of birth: Beograd ,Yugoslavia
    Date of birth: [Subscribers only]
    Height: 190 cm
    Weight: 84 kg
    Positions: Defender
    Career-status: Retired

Legenden verkar ha lagt ner verksamheten och flyttat hem till Serbien. Enligt en källa från Ljungby (där han sist var reggad i Sverige) så slutade hans vistelse där med att han skulle hem och skiljas med sin fru och sen aldrig kom tillbaks...
  • Zingo skrev:
    Goran Jevtic

Nationality: Serbia & Montenegro
    Place of birth: Beograd ,Yugoslavia
    Date of birth: [Subscribers only]
    Height: 190 cm
    Weight: 84 kg
    Positions: Defender
    Career-status: Retired

Legenden verkar ha lagt ner verksamheten och flyttat hem till Serbien. Enligt en källa från Ljungby (där han sist var reggad i Sverige) så slutade hans vistelse där med att han skulle hem och skiljas med sin fru och sen aldrig kom tillbaks...
    Den som inte fäller en tår vid minnet av denna legend har ett hjärta av sten.
  • Och Atiba Hutchinson knegar vidare i Köpenhamn FC. Han är uttagen till träningsmatchen mot MFF.

Den spelaren kan man verkligen sakna i Öster.
  • Visserligen är han i QPR nu men här är lite godis.

Kaspars Gorkss på youtube.

Inlägg ändrat av simba, den 2009-01-28 10:23
  • Var är Peter Gitselov och spelar Daniel Destefano fortfarande?
  • Tobias Grahn i intervju med BLT, idag är han klar för Randers.

P\"å tal om Öster, hur hamnade du där?
    - Jag blev inbjuden till Växjö på sommarläger. Sedan ville Nanne Bergstrand och \"Lill-Damma\" (Mattsson) att jag skulle stanna. De 1,5 åren i Växjö var en fin tid. Vi hade ett fantastiskt U-lag och Lill-Damma var en mycket bra tränare. Han har en stor del i att jag är den spelare jag är i dag.
    - När mitt kontrakt med Öster gick ut hade jag gjort något inhopp i allsvenskan, och spelade i juniorlandslaget. Middlesbrough var intresserat, men det blev Beira Mar i Portugal. Fast jag var alldeles för ung för att flytta utomlands, bara 18 år. Jag fick hemlängtan som fanken.
    Grahn kom hem igen, spelade för Öster i fyra månader ödessäsongen 1999, innan han försvann till Lyngby. Fem år senare var han tillbaka i Sverige. I Malmö FF.\"
  • Sääf skrev:
    Var är Peter Gitselov och spelar Daniel Destefano fortfarande?
    Gitselov tog väl ryskt ligaguld med Rubin Kazan förra säsongen även om han knappt spelade någonting. Han finns fortfarande med i deras trupp enligt hemsidan och tjänar nog bättre än i Boden om man säger så. De Stefano spelar - tror jag - för IFK Hässleholm i division 2.
  • Sääf skrev:
    Peter Gitselov är i FC Rubin Kazan:

Daniel De Stefano spelade iallafall 2008 i IFK Hässleholm, dit han kom från Falkenberg (om jag inte minns fel).

EDIT: Oscar hann före, dammit :mrgreen:

Inlägg ändrat av Zingo, den 2009-01-28 15:48
  • Oscar skrev:
    Sääf skrev:
    Gitselov tog väl ryskt ligaguld med Rubin Kazan förra säsongen även om han knappt spelade någonting. Han finns fortfarande med i deras trupp enligt hemsidan och tjänar nog bättre än i Boden om man säger så. De Stefano spelar - tror jag - för IFK Hässleholm i division 2.Vem trodde för fem år sedan att Gitz skulle spela med Sergey Rebrov, Sergey Semak och Savo Milosevic?
  • Zingo skrev:
    Sääf skrev:

Daniel De Stefano spelade iallafall 2008 i IFK Hässleholm, dit han kom från Falkenberg (om jag inte minns fel).

EDIT: Oscar hann före, dammit :mrgreen:<br><br>Inlägg ändrat av Zingo, den 2009-01-28 15:48Tackar för infon, vore ju kul att se vad Peter går för dessa dagar. Om han inte får spela kanske han kunde byta en öststatsarena med en annan, sen kunde han få en sunkig lägenhet ute på dalbo, borde ju inte vara så stor skillnad. Sen kan jag inreda källaren i vårat hyreshus och smälla upp ett par pokerbord och hyra en polsk strippa, servera rom och en tastig vodka, sen är saken klar.
  • Sääf skrev:
    Zingo skrev:
    Sääf skrev:

EDIT: Oscar hann före, dammit :mrgreen:<br><br>Inlägg ändrat av Zingo, den 2009-01-28 15:48Tackar för infon, vore ju kul att se vad Peter går för dessa dagar. Om han inte får spela kanske han kunde byta en öststatsarena med en annan, sen kunde han få en sunkig lägenhet ute på dalbo, borde ju inte vara så stor skillnad. Sen kan jag inreda källaren i vårat hyreshus och smälla upp ett par pokerbord och hyra en polsk strippa, servera rom och en tastig vodka, sen är saken klar.Vidrigt! ;)
  • Den gamle Österveteranen Fredrik Bild har blivit hängiven EF:are, \"Vår senaste medlem: Nr. 159 Fredrik Bild\" :grin: :ef: :oif:
  • En annan gammal legend har visst också slutat (ifjol) enligt Svenska fans (Veberöd)...

\"André Cedermarker: Ceder sejor i VAIF blev bara 1 år, han har bestämt sig för att lägga skorna på hyllan och tillverka postlådor på heltid.\" :roll:
  • Fidde P skrev:
    Den gamle Österveteranen Fredrik Bild har blivit hängiven EF:are, \"Vår senaste medlem: Nr. 159 Fredrik Bild\" :grin: :ef: :oif:
    KUNGEN!
  • AK skrev:
    En annan gammal legend har visst också slutat (ifjol) enligt Svenska fans (Veberöd)...

\"André Cedermarker: Ceder sejor i VAIF blev bara 1 år, han har bestämt sig för att lägga skorna på hyllan och tillverka postlådor på heltid.\" :roll:
    Hade inte Cedermarker satt den där bollen 99 hade vi nog spelat i femman idag som bäst:roll:
  • Hittade den här goa sidan när jag satt och googlade lite, kan väl ses som öster i världen.

• Teitur Thordarson helped the Vancouver Whitecaps claimed their second United Soccer Leagues First Division championship in three seasons after a thrilling 2-1 victory over Puerto Rico Islanders on October 12, 2008.

En av Östers bästa målskyttar någonsin. Numera frangångsrik tränare.
  • Otroligt intressant med Teitur i Usa. Den marknaden torde kunna ges oss ett frö eller två.
  • Simba skrev:
    Visserligen är han i QPR nu men här är lite godis.

Kaspars Gorkss på youtube.

ändrat av simba, den 2009-01-28 10:23
    killen började lite skakigt och är jag var över i november så fick jag bara se honom värma bänk hela matchen igenom. Men sedan december har han tagit beslag på en ordinarie mittbacksplats och laget ligger bara någon poäng från kval till premierleague...

Kaspars Gorkss mot stjärnorna
  • Världen ÄR STOR;; Man utvecklas olika, tyvärr har kanske inte vår kära förening varit med på banan...alltid..
    När man ser på ÖIF:s värvning av \"American Niel\" = säkert mycket bra - men.... när det finns (((allt enligt ALL STATISTIC IN AMERICAN, SOCCER .....-som han kommer ifrån )) VIKTIGT i USA för deras statistic))) minst 10 spelare som har visat bättre klass OCH dessutom är egna produkter,,,,,,,,,,,,dååå undrar man..............och att ALLA dessa tio HAR fått anbud om vidare \"befodran\".............

ÄNDRIG;;;;; Alla är givetvis inte egna produkter.....

Inlägg ändrat av hsa, den 2009-02-08 00:25
  • hsa skrev:
    Världen ÄR STOR;; Man utvecklas olika, tyvärr har kanske inte vår kära förening varit med på banan...alltid..
    När man ser på ÖIF:s värvning av \"American Niel\" = säkert mycket bra - men.... när det finns (((allt enligt ALL STATISTIC IN AMERICAN, SOCCER .....-som han kommer ifrån )) VIKTIGT i USA för deras statistic))) minst 10 spelare som har visat bättre klass OCH dessutom är egna produkter,,,,,,,,,,,,dååå undrar man..............och att ALLA dessa tio HAR fått anbud om vidare \"befodran\".............

ÄNDRIG;;;;; Alla är givetvis inte egna produkter.....<br><br>Inlägg ändrat av hsa, den 2009-02-08 00:25
    Har lite svårt att få fram kontentan av det du skriver förutom att du verkar gilla att lägga in mer eller mindre osammanhängande punkter, kommatecken och diverse annat i din text. Hade du testat någon ny kul svamp innan du började skriva ;)
  • Själv har jag läst inlägget fyra gånger och förstår fortfarande inte. Men om man prövar den där svampen själv kanske allting klarnar? :cover:
  • Minns ni Långben?

http://sjearthquakes.mlsnet.com/players/bio.jsp?team=t110&player=johnson_r&playerId=joh452923&statType=current

Verkar vara mer eller mindre bofast i elvan. Platsar tydligen i MLS men i Superettan var det för svårt...

Tur att vi hade Stille och Arvidsson vid rodret ett tag.

/M
  • Måste säga att Mr Countess försvunnit ur mitt minne. Kan ju bero att han inte gjorde något större intryck i Öster...

http://en.wikipedia.org/wiki/D.J._Countess
  • El_barto skrev:
    Minns ni Långben?

http://sjearthquakes.mlsnet.com/players/bio.jsp?team=t110&player=johnson_r&playerId=joh452923&statType=current

Verkar vara mer eller mindre bofast i elvan. Platsar tydligen i MLS men i Superettan var det för svårt...

/M
    Men MLS är ungefär samma klass som en Division 6 match på Koskitavallen...
  • Sääf skrev:
    El_barto skrev:
    Minns ni Långben?

/M
    Men MLS är ungefär samma klass som en Division 6 match på Koskitavallen...Jo, det är ju därför som dussinlirare som Beckham och Ljungan spelar där...

/M
  • Sääf skrev:
    El_barto skrev:
    Minns ni Långben?

/M
    Men MLS är ungefär samma klass som en Division 6 match på Koskitavallen...Koskitavallen... ;) .
  • Ett tag snackades ju om att alla Österspelare skulle ut i världen - närmare bestämt till Kalmar...

http://svtplay.se/v/1370626/varendsvallen
  • Phalen skrev:
    Ett tag snackades ju om att alla Österspelare skulle ut i världen - närmare bestämt till Kalmar...

http://svtplay.se/v/1370626/varendsvallen
    HAHA hade aldrig sett det klippet tidigare när var det?
  • Någon månad innan premiären 2003. Nu blev ju gräset klart ändå tack vare i det närmaste perfekt väder men det var på håret att vi skulle fått åka till Kalmar...

Ett klipp som är ett ypperligt bevis på hur snabbt det ändå kan gå i fotboll...
Logga in eller registrera för att kommentera.