EF Sthlm

redigerade January 1970 i Supportersnack
Hej,

På söndag är det Olearys Götgatan som gäller, och denna gång håller EF Solna (aka Samuel) i trådarna, så är det något som undras över kontakta honom på crusty_krakow@hotmail.com (EF Atlas är tvungen att vara på råsunda pga tränarkurs och EF la Essingen har släktansvar). redan nu klart att 4 pers kommer från solna, så var inte oroliga för att bli sittandes ensamma!

När det gäller platser kan det ev. vara en tanke att boka bord, styr isåfall upp med Samuel på mailen ovan, och hör gärna av er om ni bara tänker dyka upp hursomhelst.

mot kval!

/EF Atlas

PS Ni som läser här men inte uppgett någon vanlig mailadress, gör gärna det! DS
gamla PS;

*
    Ni som fortfarande inte hört av er
(med mailadress osv), gör gärna det! Jag vet att det finns ett gäng till häruppe i stad m. omnejd!:yes: (Är ni inte alls intresserade (av någon outgrundlig anledning) att vara med/bli informerade om vad som händer, släng gärna iväg ett mail och meddela det så vi inte bombar er med Pm:s osv i onödan.)

*
    Färdmedel.
Har någon kontakter eller egen tilgång till bil/minibuss så hör gärna av er. Flera har körkort, men hjul är det sämre med.

Inlägg ändrat av sääf sr, den 2006-11-03 18:29
«13456712

Kommentarer

• bump inför öis-matchen.. :roll: B)
  • *knuff*

Påminner alla österskallar i 08-området om att di rödblåe på söndag utkämpar en batalj på ett slagfält beläget på någorlunda ok avstånd från vår hemtrakt (läs: Det är för tusan match i Gefle/Gävle/Jävle)

Och nej, pga att jag ska ta hand om än mer förvirrade lantisar än jag själv denna helg kan jag inte följa med. Men övriga bönder i storstan vars hjärta klappar för värends hjältar har en resa att ta igen... så kom igen!

Inlägg ändrat av matjo, den 2006-05-04 08:09
  • Även jag är osäker vad gäller färd till Gefle på Söndag, även jag på grund av utomsocknes besökare. Tråkigt då det känns som att laget verkligen behöver stöd i denna viktiga match, jag hoppas därför att övriga i Stockholm kan komma ihop ett gäng och åka, använd gärna tråden för att samordna!

Dessutom vill jg påminna om följande;

*Kalmarmatchen, börja fundera redan nu på om ni har lust att åka. Förhoppningsvis kan vi bli ett gäng, och desto snabbare man vet ungefär hur många det rör sig om, desto lättare att lösa transport billigast möjligt(samma sak gäller givetvis för gefle-matchen). De som är sugna på att åka bör nog också redan nu börja tänka på biljett, då trycket verkar vara hårt!

*Färdmedel. Har någon kontakter eller egen tilgång till bil/minibuss så hör gärna av er. Flera har körkort, men hjul är det sämre med.

Ni som är intresserade av att åka med, hör av er så snart som möjligt antingen i tråden eller till mig eller Matjo via PM/Mail.
    Kommer att gå ut med ett mail om detta till de som lämnat en e-adress, övriga får nöja sig med att få infon här..
    :)

Så kom igen!
  • Alternativ
    matjo skrev:

Och nej, pga att jag ska ta hand om än mer förvirrade lantisar än jag själv denna helg kan jag inte följa med. Men övriga bönder i storstan vars hjärta klappar för värends hjältar har en resa att ta igen... så kom igen!<br><br>Inlägg ändrat av matjo, den 2006-05-04 08:09
    Jag är bonnjävel
    Du är bonnjävel
    Vi är alla bönnerna idaaaaa

:ef:

Hade du bara nämnt att du funderade på resa till Gävle kunde det väl passats in i schemat. :)
    Njaja, jag far iaf till den där loja erbyt på onsdag.
  • Är det verkligen så dåligt med folk som är intresserade av att dra ner och se Derbyt på plats? Avskräcker de senaste resultaten folk från att stötta laget?
    :-?
  • Lägg ner skiten!
    Noll personer från EF sthlm på plats trots "hemmaplan" :-?
  • Konstruktivt! Uppmuntrande! Lägg ner skiten? Vad har vi att bevisa? Vad finns att lägga ner? Vad vi gör är att hålla en tråd (och även en maillista) öppen för eventuell resesamordning och träffar i stan då (om?) ppv kommer igång. Stör detta dig så väldigt att du måste skriva ett inlägg som bara talar om hur usla vi är? Att bli sågade efter en utebliven 20-milsresa sporrar verkligen till att forsätta försöka få igång intresset
  • Som ordförande i EF så säger jag kämpa på grabbar.
    EF stockholm spås en lyssande framtid!!

Ola var negativ mot trumma och megafon och med tanke på den positiva kritik de senaste matcherna så har de gjort succe..

Det kommer nog EF stockholm bli också....

:)

Inlägg ändrat av asap, den 2006-05-08 16:54
  • EF Stockholm!

Att ni finns som sammanhållande länk/mötesplats för alla
    Österanhängare i Stockholm är bra. Hade jag bott där vore jag medlem!

Mvh
    Tom
  • OlaP- Tack för stödet.... Tyvärr var jag och matjo (hardcore-fansen.. :-? ) förhindrade att åka till gävle. Vad resten av bönderna här upp gjorde tar jag inget ansvar för.. hade jag kunnat hade jag varit där alla dagar. Har man varit i enköping på matcher som inte spelar någon roll hade man ju lungt åkt till gävle. Sen att kalla det hemmamatch är väl kanske väl hårt..

Asap o Tom- Vi gör så gott vi kan, synd bara att inte alla som vi vet om finns här uppe hör av sig, förhoppningsvis trillar det in ett gäng namn till framöver! :)
    Och när det blir dags för stockholmsmatcher och ppv:n kommer igång så har vi två bra dragplåster, bara att hoppas att det senare kommer igång nån gång också..
  • Sorry grabbar. Rätt onödigt inlägg av mig där:oops:
    Tyckte bara det var lite märkligt att inte en enda supporter i shlms-regionen gjorde resan upp till Gävle denna härliga försommardag.
    Eller kanske fanns nån som gömde sig på sittplats, vad vet jag?
    Syns förhoppningsvis på onsdag istället då;)
  • Dags att dra upp den här igen!
    Tyvärr var jag bortrest veckan innan bajenmatchen och kunde inte styra upp någon uppladdning innan, men nu är det dags att försöka få igång höstsäsongen!
    Nu är ju PPV:n igång denna underliga allsvenska säsong 2006, vilket förhoppningsvis kan innebära samlingar för ef sthlm på någon lämplig pub för att gemensamt känna den smärta som förenar de som håller på vårt lag. :roll:
    Själv kommer jag dock förmodligen att befinna mig i Växjötrakten vid gais-matchen, och matjo är utomlands. Vore ju dock kul om det kunde komma igång redan nu!
    Det omptimala vore ett ställe som är hyfsat lätt att ta sig till och där vi kan vara relativt mycket i fred. I nödfall är tex O'learys på Götgatan alltid ett alternativ, om inte annat så iaf. nu på måndag!

Hursom, ni andra som bor här- Kolla runt om ni vet något ställe och meddela er i denna tråden eller vi mail-listan.
    Kul om någon steppar upp och tar lite initiativ, känns som att det kunde vara kul att träffa lite österfolk häruppe!

Jag jobbar för övrigt på att få ihop en hemsida, så vill någon ta lilte bilder vid en ev. sammankomst vore det kul! :yes:

Tills vidare
    /Sääf
  • Lär nog vara i uppe i trakterna kring huvudstaden när Öster möter Malmö, så det vore kul att se matchen på en pub i Stockholm och träffa andra med den udda masochistiska böjelsen att heja på Östers IF.
  • matjo skrev:
    Konstruktivt! Uppmuntrande! Lägg ner skiten? Vad har vi att bevisa? Vad finns att lägga ner? Vad vi gör är att hålla en tråd (och även en maillista) öppen för eventuell resesamordning och träffar i stan då (om?) ppv kommer igång. Stör detta dig så väldigt att du måste skriva ett inlägg som bara talar om hur usla vi är? Att bli sågade efter en utebliven 20-milsresa sporrar verkligen till att forsätta försöka få igång intresset
    Huvudet på spiken, bäste matjo. Kör hårt, ni har hela EF Hjortsberga i ryggen iaf. ;)
    Man skall icke stjälpa de sina.
  • Svarta Hatten skrev:
    Lär nog vara i uppe i trakterna kring huvudstaden när Öster möter Malmö, så det vore kul att se matchen på en pub i Stockholm och träffa andra med den udda masochistiska böjelsen att heja på Östers IF.
    låter trevligt! Bara att hoppas att någon mer än jag och matjo kan dra ett litet litet strå just nu dock, eftersom matjo definitivt inte är i stan när dessa två matcher spelas och jag säkert inte när det gäller den första och kanske inte när det gäller den andra heller..
    Annars får du ta och rec:a upp ett ställe och meddela folk :yes: kan dra över mailinglistan om det skulle bli aktuellt!

Förresten, de som vet att de känner folk i eller strac utanför stockholm får fortfarande gärna höra av sig angående hur man kommer i kontakt med dessa. Vad är tex säkraste kortet för att kontakta pappa hatt? B)

Inlägg ändrat av sääf sr, den 2006-07-21 20:26
  • Alternativ
    Sääf Sr skrev:
    Svarta Hatten skrev:
    Lär nog vara i uppe i trakterna kring huvudstaden när Öster möter Malmö, så det vore kul att se matchen på en pub i Stockholm och träffa andra med den udda masochistiska böjelsen att heja på Östers IF.
    låter trevligt! Bara att hoppas att någon mer än jag och matjo kan dra ett litet litet strå just nu dock, eftersom matjo definitivt inte är när dessa två matcher spelas och jag säkert inte när det gäller den första och kanske inte när det gäller den andra heller..
    Annars får du ta och rec:a upp ett ställe och meddela folk :yes: kan dra över mailinglistan om det skulle bli aktuellt!

Förresten, de som vet att de känner folk i eller strac utanför stockholm får fortfarande gärna höra av sig angående hur man kommer i kontakt med dessa. Vad är tex säkraste kortet för att kontakta pappa hatt? B)Jag ska personligen se till att matjo är på plats på arenorna för Öster-Gais och MFF-Öster. :mrgreen: :oif:
  • nån som ska se matchen eller?
  • Jag ska med största sannolikhet se matchen uppe i Stockholm, och eventuellt få med min pappa till den puben som blir aktuell.
  • jag är derby sugen=)
  • hoppas hatten har nåt ut med eventuell info om sammankomst ikväll, själv är jag fast i smålands skogar.
    Hoppas att det blir av att man får ihop ett gäng, och om så-fota gärna någon så skall nog bilderna även kunna komma upp vad det lider!

S. Hatten, lägg gärna in vad du mailat ut här också förresten!

Forza angola! /Sääf
  • O'Learys på Götgatan sänder Malmö - Öster, men utan ljud pga att tråkvitt - gnagarpacket är huvudmatch.
    Har tyvärr inte kunnat mailat ut något pga ingen tillgång till dator med excel (adresslistan för ef-sthlm som jag fick var just i excel).

Hoppas att så många Östersupportrar i Sthlmsregionen tar sig till O'Learys för att se på matchen (iallafal fler östersupportrar än k*ffans som ska se helsingborg - k*f).
  • Match imorgon mot HBK och Olearys på Götgatan kommer att visa den, varför det borde duga bra tills ett mer eget ställe hittats!
    dessutom enda allsvenska match den dan, så vi borde kunna slippa att trängas med en massa andra.. B)

Alltså, Ses imorgon på Götgatan nån gång runt 18 eller så, så gör vi vad vi kan för att hjälpa fram vårt lag!

Känner ni för det så boka gärna bord, då vet de hur många vi blir, typ.

Vi lider tillsammans, kämpa rödablå!

/EF Atlas
  • ville bara säga att; sitt nu inte hemma i ensamhet när vi kan kolla tillsammans, flera är ju alltid bättre än en när det gäller dessa övningar! B)
  • Rapport från den härliga matchen i måndags;

Olearys på götgatan intogs av tre identiferade och i runda slänger sex oidentifierade östersupportrar.
    Hbk ställde upp med ett kändiskort i form av björn hellberg med söner, men nådde inte upp i mer än fem pers. totalt.
    Klackmatchen var alltså vunnen redan på förhand och det kunde ju inte annat än gå vägen.
    Efter match gratulerade en ledsen hellberg ödmjuk och avlägsnade sig sedan i stillhet.

MEN, nu på söndag är det dags igen, och då lär vi inte ha sån flyt att det går att beskåda matchen på Olearys på storbild med ljud. Ty då har vi konkurrens av pop-lag från storstäderna. I värsta fall får det dock bli lösningen, men ni som är gamla i stan- vet ni ett ställe som kan hys oss östervänner så säg till. Vi kan sköta snacket med dem, men vi måste veta vilka vi skall snacka med!

På söndag alltså; blir vi fem man eller fler kör vi olearys som det ser ut nu, om vi är färre så satsar vi på matjos place på l:a essingen (alla dock välkomna även dit, och programmet detsamma!).
    Hittar vi ett "eget" ställe lär vi köra på det oavsett "föranmält" antal.
    Så hör av er, både om ni har lust att komma (helst senast under lördagen), och om ni har ett ställe på G.

Forza Yamba
    /Sääf
  • på söndag så ska jag försöka ta mig till Olery´s iallafall..B)
  • som det ser ut nu kan det åter bli tiotalet östersupportrar som ser matchen på söndag, förhoppningsvis hittar vi också ett annat ställe än olearys. Den som vet något tänkbart ställe på till exempel kungsholmen får synnerligen gärna hojta till!
  • Det blir l:a essingen som får gälla imorrn, och alla är hjärtligt välkomna att joina in. Från tre eller så gäller Rosa drömmar med käk, taktiksnack och bier efter eget behag och sen blir det matchen hos matjo.

Väl mött!

/EF Atlas
  • På måndag är det dags igen!

Har varit i kontakt med Änglarna Stockholm och fått klartecken på att vi är välkomna till den pub de brukar besöka. Alltså är det Kleins i gamla stan (upp mot slussen till) som gäller på måndag, och garanterat 100% fokus (och ljud) på rätt match.
    Återkommer så snart jag kan med mer info!

/EF Atlas
  • Okej, imorrn gäller det mot götet. Tänkte bara gå in och lägga upp en kartlänk för den som inte hittar hundra säkert;

I övrigt är det bara att dyka upp om man känner för det, tänker själv vara där en timme innan matchstart eller så. För er som jag inte känner igen hundra är det kul om ni tar kontakt med mig när ni är där- jag är blond med hyfsat långt hår och snelugg (därav av vissa kallad andreas andersson..), skulle inte det hjälpa finns jag på
    070-310 39 27. B)

väl mött där!

/EF Atlas

Inlägg ändrat av Zingo, den 2006-08-27 14:13
Logga in eller registrera för att kommentera.